Május közepe van, ami azt jelenti, hogy már javában zajlik az egyetemi vizsgaidőszak. A múlt heti mentális egészség témánk után szerettünk volna segíteni az egyetemistáknak pár túlélésitippel, melyek motivációt nyújthatnak a sikeres tanuláshoz. Tudjuk, hogy mindenki nagyon várja már a nyarat, hogy vége legyen az online oktatásnak, online vizsgáknak és minden visszatérjen a régihez hasonló kerékvágásba.

A következő tippek nem konkrét tanulási tippek, hanem olyan ötletek, melyek a belső motorunkat tuningolják fel és lelkesítenek minket, az olykor kilátástalan és stresszes vizsgaidőszakban.

  1. Barátokkal minden könnyebb

Vannak helyzetek, mikor egyedül, a csendes szobánkban szeretünk tanulni, azonban  egy jó baráti társaságban minden gond könnyebbnek tűnik. Régóta el vagyunk zárva a barátainktól, szaktársainktól, ezért nagyon hasznos tud lenni, ha online meetingen keresztül, vagy akár személyesen tanulunk és ismétlünk együtt. Fel tudjuk osztani egymás között a tételeket és közösen gondolkodni a nehezebb kérdéseken, melyekre így előbb megtaláljuk a választ. Arról nem is beszélve, hogy tudjuk egymást motiválni és lelkesíteni, akár elviccelni a stresszes helyzeteket.

  1. Time management

Nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a saját tanulási stílusunkkal, hogy a nap melyik szakaszában tudunk a legjobban koncentrálni és hogy mennyi tanulási időre van szükségünk egy vizsgára való felkészüléskor. Ha tudod magadról, hogy lassabban tanulsz, mert elkalandozik a figyelmed vagy csak nem tudsz egy nap pár óránál többet koncentrálni és tanulni, akkor az a legjobb megoldás, ha időben megtervezed a tanulási tervedet és beosztod magadnak, hogy egy nap mennyit és mikor szeretnél tanulni a vizsgáig. Érdemes annyit betervezni egy napra, amennyit biztosan tudunk teljesíteni, ugyanis ha túlvállaljuk magunkat és nem sikerül annyit tanulni, amennyit szerettünk volna akkor csalódottak és demotiváltak leszünk. Mindig tanulj a saját ütemedben és ne foglalkozz azzal, hogy a szaktársaid milyen ütemben haladnak.

  1. Önjutalmazás

Érdemes tanulás közben is beiktatni jutalmazásokat nem csak a nap végén, amikor végeztünk az aznapi felkészüléssel. Alkalmazz olyan jutalmazásokat, melyek pihentetik az agyadat, elősegítik a koncentrációt és jó hatással vannak a közérzetedre. Hallgass zenét, add át magadat az élménynek, énekelj, táncolj, ha az esik jól. Egy 10 perces jóga, vagy egy rövid edzés, séta is sokat segíthet. A nap végén pedig mi sem jobb, mint találkozni a barátainkkal és közösen kiengedni a gőzt. Nagyon jó rövid meditációs gyakorlatokat is alkalmazhatunk, melyek tudatos jelenlétre tanítanak minket. (Lásd a ’További tippjeink’ alatt)

  1. Használd ki a jó időt

Itt a május, süt a nap, csiripelnek a madarak, használjuk ki a jó idő előnyeit. Ha teheted menj ki a szabadba tanulni, de ha erre nincs is lehetőséged, akkor tanulj nyitott ablaknál. A friss levegőnek számos jótékony hatása van és a természet illata nyugtató hatással lehet ránk.

  1. Légy magabiztos

Az önbizalom az élet minden területén fontos, így a vizsgaidőszakban is kellő önbizalommal kell rendelkeznünk. Jól kell beosztani az időnket és kellő alázattal, méltósággal kell kezelnünk a vizsgaidőszakot. Feküdjünk le időben aludni, keljünk korán és használjunk ki minden napot. Ha követjük az időbeosztásunkat és nem halogatunk, akkor kellő magabiztossággal és minimális pánikolással megúszhatjuk a vizsgákat. 😀

+1 Keress motiváló embereket:

Keress olyan embereket akikre felnézel, akiknek tudsz azonosulni a gondolkodásmódjukkal és át tudnak segíteni ezeken a nehéz heteken. Nagyon fontos, hogy motiváló emberekkel vegyük körül magunkat és minden nap tudjunk belőlük erőt meríteni, amikor szükségünk lenne rá.

További tippeket ezekből a videókban találhatsz:

https://www.youtube.com/watch?v=t3Jr8apvf90

https://www.youtube.com/watch?v=4sVE0UoapM0

https://www.youtube.com/watch?v=Ah8gl8EuUBA

Túlélési tippek a vizsgaidőszakra

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.